Een ander spel

  • Nathalia Cycling

    Ik doe mee aan een wielerspel met afwijkende spelregels en heb daarom jullie hulp nodig…

    Er doen 400 mensen mee. Men moet een lijst van 20 renners (geen sprinters) selecteren. Een renner die 250 keer wordt gekozen, krijgt een wegingsfactor van 400 - 250 = 150 punten

    Kortom, als Vingegaard 350 keer wordt gekozen, is zijn wegingsfactor 50

    Kortom, als Waerenskjold 50 keer wordt gekozen, is zijn wegingsfactor 350

    Voor de nummer 1 in een etappe krijg je 10 punten x de wegingsfactor

    Voor de nummer 2 in een etappe krijg je   9 punten x de wegingsfactor

    Voor de nummer 10 in een etappe krijg je 1 punt x de wegingsfactor

    Als Vingegaard een keer 1e wordt, levert dat bij een wegingsfactor van 50 dus 500 punten op

    Als Waerenskjold een keer 5e wordt, levert dat bij een wegingsfactor van 350 dus 2100 punten op

    Je moet dus renners uitkiezen waarvan je denkt dat weinig mensen deze renner kiezen én waarvan je denkt dat ze wel 2 of meer keer in de top 10 eindigen!

    Ik heb nog een lijstje van 9 renners waar ik er 6 van wil uitkiezen. Welke renners zullen het vaakst top 10 rijden:Wærenskjold

    Maxim van Gils

    Champoussin

    Wright

    Strong

    Aranburu

    Izaguire

    Teuns

    Lopez

    En welke renners zouden jullie zelf nog kiezen na het lezen van de spelregels?

  • Linkeballer

    Leuk concept!

    Ik zou dan kiezen voor: Wærenskjold/van Gils/Wright/Strong/Aranburu/Teuns

  • Orakel

    Niet zo'n leuk concept, omdat een topper als Pogacar misschien door verschillende mensen wordt overgeslagen waarna de wegingsfactor dan gratis punten gaat opleveren. Vingegaard die 4x moet winnen om een 5e plek van Waerenskjold gelijk te trekken is iets te veel van het ‘goede’…

    Maar ik denk dat je moet focussen op de 2e lijn van de 2e lijn. Dus bijv. een tijdrijder kan flink scoren, echter Kung en Cavagna zijn in een heuveltijdrit 1e rang van de 2e rang, je moet daar net onder zitten. Dat wordt heel erg gokken op een outsider die af en toe scoort.

    Corbin Strong, Soren Kragh, Clement Champousin, Yves Lampaert dat soort mannen. Je zoekt eigenlijk de Derick Gee van deze Tour, maar dat is heel onvoorspelbaar.