Gele trui

  • Michiel

    Om het overzichtelijk te houden, bij deze een algemeen topic over de favorieten voor de gele trui.

  • Spakeloos

    Zal wel niet veel verschillen met de voorgaande editie. Alleen de tijdritten zorgen voor positiewisselingen in top 10, maar top 3 zelfde renners, maar welke volgorde?

  • TourdeTinus

    Ik verwacht Pogacar en Roglic op 1 en 2 en vervolgens minimaal 2 van Ineos, Thomas, Porte en miss Carapaz (heeft niet de slechtste tijdrit). Daarachter een Kelderman, met Lopez, Ineos en vervolgens een Haig/Landa/Mas/McNulty/Allaphilippe/Izagirre etc

  • SnelleJelle

    TourdeTinus

    Ik verwacht Pogacar en Roglic op 1 en 2 en vervolgens minimaal 2 van Ineos, Thomas, Porte en miss Carapaz (heeft niet de slechtste tijdrit). Daarachter een Kelderman, met Lopez, Ineos en vervolgens een Haig/Landa/Mas/McNulty/Allaphilippe/Izagirre etc

    Ik zie Porte meer als superknecht voor Thomas. Carapaz gaat lekker aanvallen in het hooggebergte om zo de anderen te dwingen tot achtervolgen en anders mee te doen voor geel (gezien achterstand in tijdritten)

  • TourdeTinus

    SnelleJelle
    TourdeTinus

    Ik verwacht Pogacar en Roglic op 1 en 2 en vervolgens minimaal 2 van Ineos, Thomas, Porte en miss Carapaz (heeft niet de slechtste tijdrit). Daarachter een Kelderman, met Lopez, Ineos en vervolgens een Haig/Landa/Mas/McNulty/Allaphilippe/Izagirre etc

    Ik zie Porte meer als superknecht voor Thomas. Carapaz gaat lekker aanvallen in het hooggebergte om zo de anderen te dwingen tot achtervolgen en anders mee te doen voor geel (gezien achterstand in tijdritten)

    Dat betwijfel ik. Denk dat iedereen dit jaar meer vrijheid krijgt. Als Porte na de eerste tijdrit in top 5 staat en Thomas ook, dan laten ze Porte niet snel knechten gezien zijn prestaties dit jaar. Uiteraard verwacht ik Thomas als man 1, maar Porte en Carapaz in de bergen als 2 en 3. Misschien leggen ze het balletje wel neer bij UAE en/of TJV… die Teams oproken. Ben benieuwd, lastige kwestie.

    Wel zag ik Porte als een goudvis dalen… misschien kan UAE of Jumbo daar wat druk zetten.

  • Orakel

    Om eerlijk te zijn denk ik dat Ineos zelf helemaal geen idee heeft wie de sterkste is van hun kwartet toppers (ook Hart hebben we nog). Ik denk zelf dat ze allemaal een vrije rol hebben zo lang ze dicht staan en tot de tweede rustdag.

  • Ton

    En bij Jumbo ? Kuss of Kruyswijk ?

  • Orakel

    Ton

    En bij Jumbo ? Kuss of Kruyswijk ?

    Op basis van de uitslagen en koersverloop hebben beiden mij niet overtuigd dit seizoen. Roglic zal heel goed op orde zijn, maar de ondersteuning (zelfs Van Aert) lijk nog niet op gewenste kracht te zijn. Dit is een groot contrast met vorig jaar. Natuurlijk heeft Kruijswijk wel eens grote vorm getoond in een grote ronde zonder opvallend te rijden in de voorbereiding (bijv. 2016), maar dit jaar voelt het anders (als kijker).

  • Spakeloos

    Orakel
    Ton

    En bij Jumbo ? Kuss of Kruyswijk ?

    Op basis van de uitslagen en koersverloop hebben beiden mij niet overtuigd dit seizoen. Roglic zal heel goed op orde zijn, maar de ondersteuning (zelfs Van Aert) lijk nog niet op gewenste kracht te zijn. Dit is een groot contrast met vorig jaar. Natuurlijk heeft Kruijswijk wel eens grote vorm getoond in een grote ronde zonder opvallend te rijden in de voorbereiding (bijv. 2016), maar dit jaar voelt het anders (als kijker).

    Mee eens. Ineos lijkt het veel beter op orde te hebben. Ze kunnen met een beetje mazzel zelfs met 4 in de top 10 rijden. Als ze meegaan etc..Maar dat levert weer andere problemen op, Roglic is in ieder geval de duidelijke kopman.

  • Ton

    Ja ok, maar wie zal de laatste man zijn om Rog te steunen ?