Groene trui

  • Michiel

    Om het overzichtelijk te houden, bij deze een algemeen topic over de favorieten voordeel groene trui.

  • Spakeloos

    Dan stel ik alvast de standaard vraag: mag Van Aert meesprinten?

  • TourdeTinus

    Van Aert zou kans maken mits hij fit is en vrijheid krijgt….

    Van Der Poel gaat zijn etappes uitkiezen, maar als hij ze allemaal uitkiest, dan wint hij de groene trui.

    Sagan gaat te kort komen in het vlakke, zelfde geldt voor Matthews. Daarnaast heeft Sagan Ackermann ook nog mee…

    Merlier en Philipsen? Moeten t eerst uitfietsen en 1 iemand uitspelen.

    Kristoff, komt veel te kort. Misschien enkele etappes een piek. Verder werken voor Poga.

    Altijd spannend wat ze bij Trek van plan zijn. Als ze Trek hebben in de groene trui, dan is het mogelijk. Mits ze 1 iemand uitspelen.

    Ewan gaat zich denk ik niet mee bemoeien, puur voor etappes.

    Bol, Bouhanni, van Poppel, Hofstetter, Magnus Cort Nielsen komen te kort in dit sprintersgeweld.

    Bennett, Demare, Colbrelli, Coquard, Nizzolo, Laporte zullen het uit gaan maken denk ik. Mits, van Aert en van der Poel er geen doel van maken.

  • Michiel

    Spakeloos

    Dan stel ik alvast de standaard vraag: mag Van Aert meesprinten?

    Meer dan vorig jaar nog denk ik, en toen deed hij toch ook vaak mee.

  • SnelleJelle

    Als Merlier en/of Philipsen meegaan dan zal vd Poel aantrekker worden voor de vlakke massasprints denk ik.

  • TourdeTinus

    SnelleJelle

    Als Merlier en/of Philipsen meegaan dan zal vd Poel aantrekker worden voor de vlakke massasprints denk ik.

    Met het oog op de Olympische spelen ben ik benieuwd of hij zich uberhaupt gaat mengen in de sprints. Gevaar voor valpartijen met 20 renners die potentieel top 10 kunnen rijden. Denk dat Rickaert die kaart gaat trekken samen met Merlier/Philipsen.

  • Michiel

    TourdeTinus
    SnelleJelle

    Als Merlier en/of Philipsen meegaan dan zal vd Poel aantrekker worden voor de vlakke massasprints denk ik.

    Met het oog op de Olympische spelen ben ik benieuwd of hij zich uberhaupt gaat mengen in de sprints. Gevaar voor valpartijen met 20 renners die potentieel top 10 kunnen rijden. Denk dat Rickaert die kaart gaat trekken samen met Merlier/Philipsen.

    Achten we de kans - als hij bv in het geel rijdt etappe 3 en 4 - volledig afwezig dat Van der Poel gewoon mee gaat sprinten in de eerste week? De ploeg zal er veel aangelegen zijn het geel te behouden, en als Van Aert bv 8 sec. achter staat, zal hij dan niet gaan om het geel te behouden?

  • TourdeTinus

    Michiel
    TourdeTinus
    SnelleJelle

    Als Merlier en/of Philipsen meegaan dan zal vd Poel aantrekker worden voor de vlakke massasprints denk ik.

    Met het oog op de Olympische spelen ben ik benieuwd of hij zich uberhaupt gaat mengen in de sprints. Gevaar voor valpartijen met 20 renners die potentieel top 10 kunnen rijden. Denk dat Rickaert die kaart gaat trekken samen met Merlier/Philipsen.

    Achten we de kans - als hij bv in het geel rijdt etappe 3 en 4 - volledig afwezig dat Van der Poel gewoon mee gaat sprinten in de eerste week? De ploeg zal er veel aangelegen zijn het geel te behouden, en als Van Aert bv 8 sec. achter staat, zal hij dan niet gaan om het geel te behouden?

    Dat zal misschien de enige reden zijn, maar zonder de gele trui? Dan ben ik der bang voor. Afwachten tot de teams bekend worden gemaakt en wat hij zelf zegt. Hij beeft gezegd voor etappes uit te kiezen dacht ik.

  • Spakeloos

    Michiel
    Spakeloos

    Dan stel ik alvast de standaard vraag: mag Van Aert meesprinten?

    Meer dan vorig jaar nog denk ik, en toen deed hij toch ook vaak mee.

    Ja normaal wel, maar is hij voldoende hersteld van de blindedarmontsteking? Heeft het zijn voorbereiding niet verstoord? Maar: het is wel Van Aert. Lichamelijk ongemak zal hem niet van doel afhouden toch?

  • Casagrande

    Na het nieuws dat Bora Buchmann meeneemt staat achter de naam van Ackermann een groot vraagteken (ik verwacht hem zelf niet op de deelnemerslijst ook gezien zijn vorm) en zoals ik het interpreteer is ook Sagan nog niet helemaal zeker/bevestigd. Iemand ander info hierover?