Ploegleider: 23 pnt

  • Sjak

    Kenners, ik heb nog 23 punten te verdelen voor 2 renners: 1 sterke sprinter + 1 AK-renner.

    Welke duo levert volgens jullie het meeste op bij Ploegleider (punten voor nrs 1-20 per etappe, truidragers per etappe en eindwinnaars truien):

    - WvA + Gall

    - WvA + Jorgenson

    - Philipsen + Gall

    - Philipsen + Jorgenson

    - Girmay + Bardet

    - Girmay + S. Yates

    Mijn overwegingen bij de sprinters:

    - WvA: in potentie puntenpakker (openingsweekend, tijdrit, massasprints), maar onzeker of hij meesprint in (alle) massasprints en mogelijk stapt hij eerder af

    - Philipsen: op papier de grootste kanshebber voor groen, maar hoe ‘zeker’ is dat volgens jullie?

    - Girmay: naar mijn idee de grootste uitdager van Philipsen voor groen

    Mijn overwegingen bij de AK-renners:

    - Gall: grootse vorm, maar kan hij dat 3 weken volhouden? Stelde vorig jaar in de Giro stevig teleur

    - Jorgenson: goed seizoen tot dusver, maar mislukte Dauphiné na 2 valpartijen en in hoeverre moet hij knechten voor Mas?

    - Bardet: stabiel goed seizoen, serieuze kanshebber voor top 5, parcours op maat, kan voor bollentrui gaan bij opgelopen achterstand

    - S. Yates: sinds eind april geen wedstrijd meer gereden, parcours op maat, maar gaat hij voor AK (het gebrek aan helpers in de bergen geeft te denken), kan voor ritzeges gaan

    Alles bij elkaar neig ik naar Girmay + Bardet. Benieuwd naar jullie meningen! ZIe ik een koppel over het hoofd?

  • Tour

    Ik las in tijdschrift Wielerrevue dat Jorgenson zich niet gaat richten op het klassement, puur op ritzege(s).

    Daarom twijfel ik of ik hem mee moet nemen, echter is natuurlijk de vraag in hoevere dat nog waarheid is.

    Verder is het natuurlijk enorm moeilijk want zoals je hierboven al aangeeft is voor alles en iedereen wat te benoemen.

  • Orakel

    Ik denk dat Van Aert heel veel punten pakt in de eerste drie ritten.

    Van Aert + Powless. Of Van Aert en Gall.

  • Sjak

    Orakel

    Ik denk dat Van Aert heel veel punten pakt in de eerste drie ritten.

    Van Aert + Powless. Of Van Aert en Gall.

    Dat geloof ik graag! De ervaring leert echter dat je bij Ploegleider de drager van de groene trui in je team moet hebben (of ten minste degene die lange tijd de groene trui draagt). En is dat dan vAert? Of is die ‘m na de derde (of zelfs tweede) rit weer al kwijt (om ’m ook niet meer terug te krijgen)?

  • Orakel

    Ik zou mijn geld inzetten op Jasper Philipsen als drager van de groene trui na etappe 4 en misschien wel tot einde Tour.

    Maar Philipsen zal 5-6 kansen hebben, terwijl Van Aert er op papier 9 heeft.

    Stel dat Van Aert en Philipsen in die 5-6 massasprints exact gelijk scoren, dan moet je 3-4 dagen groen Van Aert leggen naast 16-17 dagen groen Philipsen plus eindklassement groen waar Van Aert waarschijnlijk 2e is. Aan Van Aert zijn kant tel je dan als extra punten het openingsweekend en een top-4 tijdrit. Van Aert gele trui na etappe 2 t/m etappe 4 lijkt mij ook niet vergezocht.

  • Linkeballer

    Onderschat Girmay niet, die kan op verschillende terreinen uit de voeten en zie ik ook als potentiele grote puntenpakker. Ga je voor zekerheid, pak je Bardet erbij. Hou je van een gokje, dan pak je S. Yates erbij (kan gaan verrassen denk ik)

  • Sjak

    Ik heb even rekensommetje gemaakt voor beide heren:

    Philipsen:

    - 5x (gemiddeld) 3e in massasprint

    - 15 dagen groene trui

    - eindwinnaar groene trui 

    => 220 punten

    WvA:

    -  2x 2e en 1x 1e in heuveletappe

    - 4x (gemiddeld) 7e in massasprint

    - 5e in tijdrit

    - 2 dagen groene trui

    - 2 dagen gele trui

    => 206 pnt

    Mijn conclusie is dat de punten van Philipsen reëler zijn dan die van WvA. Dat zou betekenen dat Philipsen + Gall (of Powless?) op voorhand de verstandigste keuze is. Mee eens?

  • Orakel

    Philipsen + Powless = 21 aan budget. Die zou ik in jouw redenatie dan nemen.

    Philipsen + Gall = 22 budget en Van Aert is een putnje duurder.

  • Koko

    Linkeballer

    Onderschat Girmay niet, die kan op verschillende terreinen uit de voeten en zie ik ook als potentiele grote puntenpakker. Ga je voor zekerheid, pak je Bardet erbij. Hou je van een gokje, dan pak je S. Yates erbij (kan gaan verrassen denk ik)

    Mee eens!