Teams - Ploegleider

  • Tour

    TourJunkie

    Met wie zou je meer punten gaan halen? De combinatie Gaudu + Haig of de combinatie Hamilton + O'Connor?

    Zou ik denk voor Gaudí kiezen ook omdat ie 1e etappes wellicht kans maakt op punten. Maar Haig kan ook gevalletje ‘ te vroeg in vorm zijn’.

  • Spakeloos

    Zuiderduin fake

    Laatste jaren had je genoeg aan 2 sprinters, groene trui en een kleine, maar nu heb je zo'n 8 sprintetappes en 6 bergetappes. Van die 6 etappes zullen hoeveel uitmonden in een strijd tussen de klassementrijders? Ik twijfel nu of het niet meer loont om maar 3 GC rijders mee te nemen en een extra sprinter op te nemen. Hoe denken jullie daar over?

    De vraag is met name wat voor andere renners je meeneemt. 3 sprinters, 3 gc, 3…

  • Sjaakie

    Ik zou inderdaad voor stuks of 3 GC renners gaan, 3 sprinters en bijvoorbeeld 3 aanvallers/TT.

  • Jackie

    Kom er niet uit.

    Loop vast op deze renners:

    Nemen of niet?

    Froome voor 4? (wordt ie zo laag ingeschat??)

    Kragh voor 5 (vorig jaar dikk puntenpakker)

    Jack Haig voor 6 (staat vrij hoog bij de wedkantoren als eindwinnaar)

    Hirschi voor 9 (vorig jaar ook dikke puntenpakker)

    Mezgec voor 5 (idem)

  • Orakel

    Froome niet (nooit meer op niveau gekomen). Kragh kan. Haig kan (maar liever Lopez of zo). Hirschi niet (team heeft maar één doel en dat is Pogacar geel). Mezgec niet (matig jaar en heeft Matthews binnen team als concurrent).

  • Nathalia Cycling

    Van dit rijtje zou ik voor Kragh of Haig gaan. Mijn gevoel zegt dat Haig gaat verrassen met veel top 10 klasseringen en zo uiteindelijk rond de 10e plaats of zelfs iets hoger gaat eindigen.

  • Sam Boni

    Geen WVA, geen VDP, geen Flip….en toch een leuk team. Maar of het zo blijft???????

  • Tour

    Vast niet, bekend euvel????????

  • Tour

    Mijn team tot nu toe:

    Po

    Ro

    Gaudu

    Ala

    Connor

    Latour

    Colbrelli

    Coquard

    Laporte

    Turgis

    3 reserve

    Met name twijfels rondom Alaphilippe of ie sterk genoeg is om 200 punten te scoren.

    Verder twijfel ik of ik een Coqaurd moet meenemen ivm vele sprint etappes, 3 sprinters dan, of moet kiezen voor Haig waarbij maar 6 echte bergetappes zijn.

    Daarnaast heb ik nu een probleem om voor etappe 1 en 2 de juiste 8 op te stellen. Denk toch dat ie te zwaar is voor Coqaurd en die staat nu wissel en verder staat nu Turgis ook wissel maar die zou wellicht nog wel kunnen scoren in etappe 1 volgens mij.

    Dilemma's pfff nog 2 dagen zijn we hier iig vanaf..

  • Sjaakie

    Een goede Ala zal hoop scoren, de vraag is of hij in etappe 1/2 gaat scoren nu het lijkt dat ie explosiviteit is verloren maar daarin tegen wel iets beter is geworden in ITT en bergetappes.

    Keuze 3e sprinter of een GC-renner is lastig, het gevoel zegt dat er nu meer aankomsten voor sprinters zijn dan etappes voor GC-renners. Waarvan een aantal normaliter ook gewonnen worden door aanvallers. Dan zou je eventueel een combi moeten maken met renners die goed in GC zijn maar ook kunnen punchen of ITT. Zoals Thomas of Woods maar renners voor 6 punten zijn er zowat niet die beide kunnen.

    Wisselen blijft altijd een dingetje Coquard etappe 1 denk ik ook niet, Turgis zou zomaar mee kunnen en Latour ook, Connor misschien niet ik weet niet hoe zijn punch is, zou je die eventueel wissel moeten zetten.